martes, 12 de junio de 2012

La troballa d’un important conjunt d’eines de pedra confirma l’ocupació prehistòrica de La Febró

12-06-12. Un sondeig que ha efectuat un equip de l’IPHES (Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social) al jaciment Les Borres, al terme municipal de La Febró (Baix Camp), ha posat al descobert un conjunt arqueològic de finals del Pleistocè i inicis de l'Holocè, és a dir, d’entre fa 12.000 i 9.000 anys, amb la presència de diferents eines de pedra, la qual cosa confirmaria l’ocupació humana en aquesta localitat ja en temps prehistòrics. A més, s’ha localitzat una fosa amb unes restes esquelètiques humanes d’una antiguitat provisional que se situaria entre els segles XVI i XVIII.

El jaciment de Les Borres està situat dins el massís de Prades i a la capçalera del Riu Siurana, en un paisatge càrstic dominat per canyons d'enfonsament elaborats sobre les roques triàsiques calcaries. En aquest entorn hi ha tres grans cingles sorgits per l'encaixament del riu Siurana dins d’escarpaments de més de 40 m. En el cingle de baix, i a 15 m sobre la llera del riu, hi ha l'abric - cova de les Borres... El bloc de les activitats de l'IPHES

Actualización 13-06-12. El hallazgo de industria lítica confirma la ocupación prehistórica del interior de Tarragona

(EUROPA PRESS). El hallazgo de un importante conjunto de herramientas de piedra en el yacimiento de Les Borres, en el municipio de La Febró (Tarragona), datadas hace entre 12.000 y 9.000 años ha confirmado la ocupación humana prehistórica del interior de la provincia.

El descubrimiento, llevado a cabo por el Instituto Catalán de Paleoecología Humana y Evolución Social (Iphes), se ha realizado en la macizo de Prades, próximo a la cabecera del río Siurana, en un paisaje cárstico dominado por cañones, ha precisado el instituto en un comunicado.

En la zona, que está situada en una zona rodeada de paredes de 40 metros de altura y a 15 metros sobre el lecho del río, los arqueólogos han encontrado "numerosas rocas de sílex talladas", puntas para elaborar flechas y utensilios de cerámica, entre otros.

El yacimiento, además de contener restos paleolíticos, también conserva restos más recientes, incluidos los restos esqueléticos humanos que los investigadores estiman entre los siglos XVI y XVIII, a falta de confirmar por estudios posteriores.

"Les Borres tiene una gran extensión de forma que esperamos en un futuro próximo excavar zonas bien preservadas y más estratificadas que las documentadas" actualmente, ha indicado el arqueólogo del Iphes y codirector del sondeo, Josep Vallverdú. noticias.lainformacion.com

1 comentario:

salaman.es dijo...

Actualización. El hallazgo de industria lítica confirma la ocupación prehistórica del interior de Tarragona.